Onze rij-instructeur Rinus
Artikel Eindhovens Dagblad
Trucker Rinus (79) blijft voorlopig een ridder van de weg
Het loopt een keer af, dat weet Rinus van den Eijnden uit Eindhoven ook. Volgende maand wordt hij tachtig, maar aan stoppen denkt hij niet.
Artikel van het Eindhovensch Dagblad op woensdag 23 oktober 2024, redacteur Karin Rosendaal, Foto René Manders van DCI Media
Ik heb vorig jaar een cursus gehad waarmee ik zeker vijf jaar door kan. En als het niet leuk is, dan zou ik het niet doen. Dat is het belangrijkst. Onder de mensen zijn, ik leer er ook nog van.
Ik heb vorig jaar een cursus gehad waarmee ik zeker vijf jaar door kan. En als het niet leuk is, dan zou ik het niet doen. Dat is het belangrijkst. Onder de mensen zijn, ik leer er ook nog van.
Een paar keer in de week is hij in ‘zijn’ vrachtwagen onderweg om potentiële vrachtwagenbestuurders de kneepjes van het vak te leren. Elke dag werken met nieuwe mensen, een goede baas, fijne collega’s maakt dat hij iedere keer weer met plezier in de vrachtwagen stapt.
Rinus heeft 34 jaar bij defensie gewerkt, waar hij vier jaar in de rijwereld zat en examinator was voor vrachtwagenexamens. Na zijn pensionering heeft hij korte tijd in Helmond gewerkt, maar door zijn verhuizing naar Eindhoven is hij in 1999 bij Leeuw Opleidingen terecht gekomen. In die tijd een van de weinige rijscholen met vrachtwagens.
Marc Leeuw, directeur van Leeuw Opleidingen, geeft aan dat Rinus qua denken 60 jaar jong is.
Hij stimuleert de mensen zo, dat ze het snel oppikken en met relatief weinig lessen slagen. Hij is oprecht geïnteresseerd in hun. Instructeur zijn is een passie. Voor ons is het ideaal, mensen als Rinus hebben we nog hard nodig.
Hij stimuleert de mensen zo, dat ze het snel oppikken en met relatief weinig lessen slagen. Hij is oprecht geïnteresseerd in hun. Instructeur zijn is een passie. Voor ons is het ideaal, mensen als Rinus hebben we nog hard nodig.
Met zijn passie wil hij de chauffeurs met rond de vijfentwintig lessen veilig de straat op sturen.
We beginnen rustig, maken veel praatjes en dan langzaamaan naar de drukkere wegen.
We beginnen rustig, maken veel praatjes en dan langzaamaan naar de drukkere wegen.
Grote verandering zijn er niet geweest. De wegen worden drukker, maar daar heeft hij geen last van.
Het enige is dat ik bij de nieuwste wagens goed moet kijken waar de knopjes allemaal voor zijn.
Het enige is dat ik bij de nieuwste wagens goed moet kijken waar de knopjes allemaal voor zijn.
Een paar leuke anekdotes kan hij ook nog ‘opdissen’. Hij krijgt veel klanten die op wereldreis gaan, alles verkopen en een grote camper of vrachtwagen kopen. Een echtpaar had bij hem les en filmde alles. Ook het examen ,,Hij wilde filmen, maar zij was zo zenuwachtig dat ze zakte. Dat was huilen, heel hard huilen waar alle chauffeurs bijzaten. De tweede keer is ze wel geslaagd.” Of het verhaal dat hij meeging op een examenrit.
Iemand reed een doodlopende straat in bij een woonwagenkamp. Normaal stapt de examinator uit als iemand achteruit moet rijden, om de veiligheid in de gaten te houden. Dat deed hij toen niet, de loslopende honden kwamen op hem af.
Iemand reed een doodlopende straat in bij een woonwagenkamp. Normaal stapt de examinator uit als iemand achteruit moet rijden, om de veiligheid in de gaten te houden. Dat deed hij toen niet, de loslopende honden kwamen op hem af.
Inhoud van dit artikel:
Onze rij-instructeur Rinus
Artikel Eindhovens Dagblad
Trucker Rinus (79) blijft voorlopig een ridder van de weg
Het loopt een keer af, dat weet Rinus van den Eijnden uit Eindhoven ook. Volgende maand wordt hij tachtig, maar aan stoppen denkt hij niet.
Artikel van het Eindhovensch Dagblad op woensdag 23 oktober 2024, redacteur Karin Rosendaal, Foto René Manders van DCI Media
Ik heb vorig jaar een cursus gehad waarmee ik zeker vijf jaar door kan. En als het niet leuk is, dan zou ik het niet doen. Dat is het belangrijkst. Onder de mensen zijn, ik leer er ook nog van.
Ik heb vorig jaar een cursus gehad waarmee ik zeker vijf jaar door kan. En als het niet leuk is, dan zou ik het niet doen. Dat is het belangrijkst. Onder de mensen zijn, ik leer er ook nog van.
Een paar keer in de week is hij in ‘zijn’ vrachtwagen onderweg om potentiële vrachtwagenbestuurders de kneepjes van het vak te leren. Elke dag werken met nieuwe mensen, een goede baas, fijne collega’s maakt dat hij iedere keer weer met plezier in de vrachtwagen stapt.
Rinus heeft 34 jaar bij defensie gewerkt, waar hij vier jaar in de rijwereld zat en examinator was voor vrachtwagenexamens. Na zijn pensionering heeft hij korte tijd in Helmond gewerkt, maar door zijn verhuizing naar Eindhoven is hij in 1999 bij Leeuw Opleidingen terecht gekomen. In die tijd een van de weinige rijscholen met vrachtwagens.
Marc Leeuw, directeur van Leeuw Opleidingen, geeft aan dat Rinus qua denken 60 jaar jong is.
Hij stimuleert de mensen zo, dat ze het snel oppikken en met relatief weinig lessen slagen. Hij is oprecht geïnteresseerd in hun. Instructeur zijn is een passie. Voor ons is het ideaal, mensen als Rinus hebben we nog hard nodig.
Hij stimuleert de mensen zo, dat ze het snel oppikken en met relatief weinig lessen slagen. Hij is oprecht geïnteresseerd in hun. Instructeur zijn is een passie. Voor ons is het ideaal, mensen als Rinus hebben we nog hard nodig.
Met zijn passie wil hij de chauffeurs met rond de vijfentwintig lessen veilig de straat op sturen.
We beginnen rustig, maken veel praatjes en dan langzaamaan naar de drukkere wegen.
We beginnen rustig, maken veel praatjes en dan langzaamaan naar de drukkere wegen.
Grote verandering zijn er niet geweest. De wegen worden drukker, maar daar heeft hij geen last van.
Het enige is dat ik bij de nieuwste wagens goed moet kijken waar de knopjes allemaal voor zijn.
Het enige is dat ik bij de nieuwste wagens goed moet kijken waar de knopjes allemaal voor zijn.
Een paar leuke anekdotes kan hij ook nog ‘opdissen’. Hij krijgt veel klanten die op wereldreis gaan, alles verkopen en een grote camper of vrachtwagen kopen. Een echtpaar had bij hem les en filmde alles. Ook het examen ,,Hij wilde filmen, maar zij was zo zenuwachtig dat ze zakte. Dat was huilen, heel hard huilen waar alle chauffeurs bijzaten. De tweede keer is ze wel geslaagd.” Of het verhaal dat hij meeging op een examenrit.
Iemand reed een doodlopende straat in bij een woonwagenkamp. Normaal stapt de examinator uit als iemand achteruit moet rijden, om de veiligheid in de gaten te houden. Dat deed hij toen niet, de loslopende honden kwamen op hem af.
Iemand reed een doodlopende straat in bij een woonwagenkamp. Normaal stapt de examinator uit als iemand achteruit moet rijden, om de veiligheid in de gaten te houden. Dat deed hij toen niet, de loslopende honden kwamen op hem af.