De klachtenprocedure gebruiken we om onze dienstverlening te verbeteren!

Ondanks dat wij continu onze kwaliteit willen optimaliseren, kan het zijn dat we toch iets verkeerd doen. Mocht dit zo zijn, laat het ons dan weten. Zo kunnen wij de klacht oplossen en ervoor zorgen dat het in de toekomst wordt voorkomen. De klacht kan gaan over een docent, over een procedure, over de administratie of mogelijk iets anders. Laat het ons weten.

Wanneer kan ik een klacht indienen?

U kunt een klacht indienen als u niet tevreden bent over de manier waarop u door LEEUW opleidingen bent behandeld. Hiermee helpt u ons om onze dienstverlening te verbeteren.
Het is van belang dat de klacht gaat over uw eigen ervaringen met LEEUW opleidingen. Uw klacht zal vertrouwelijk worden behandeld.

Hoe dien ik een klacht in?

U kunt uw klacht op twee manieren aan ons kenbaar maken. U kunt ons schriftelijk een brief sturen of ons berichten via e-mail. Voor een snelle behandeling van uw klacht is het belangrijk dat u uw persoons- en adresgegevens en uw telefoonnummer vermeldt.

Wat doet LEEUW opleidingen vervolgens met uw klacht?

  • Bij het opstarten van de klachtenprocedure wordt een digitaal klachtdossier aangemaakt.

  • U krijgt binnen 2 weken een ontvangstbevestiging van uw klacht. Hierin staat de naam van de klachtbehandelaar. De klachtbehandelaar is een medewerker van LEEUW opleidingen. Deze medewerker is niet betrokken geweest bij het voorval waar uw klacht over gaat.

  • De klachtbehandelaar belt u om uw klacht te bespreken. Als de klachtbehandelaar uw klacht direct kan behandelen, dan zal hij dit doen. Is uw klacht ingewikkelder, dan zal de klachtbehandelaar uw klacht verder onderzoeken.

  • Als uw klacht gaat over een medewerker van LEEUW opleidingen, dan brengt de klachtbehandelaar deze op de hoogte van uw klacht. De medewerker krijgt, net als u, de kans om zijn kant van het verhaal toe te lichten.

  • De onderzoeksresultaten worden besproken tijdens een telefoongesprek. Als u dat wilt, kunt u ook een persoonlijk gesprek aanvragen.

  • Uw klachtdossier wordt na afronding van de klacht 15 jaar bewaard.

Hoe lang duurt de klachtenprocedure?

Uw klacht moet binnen 4 weken na ontvangst zijn afgehandeld. Deze termijn staat in de wet. Wij zullen er echter alles aan doen om uw klacht zo snel mogelijk te behandelen.

Wat kunt u doen als u niet tevreden bent over de klachtafhandeling?

Als u vindt dat uw klacht niet op de juiste wijze door LEEUW opleidingen is behandeld, dan kunt u dit binnen één jaar aangeven bij de Consumentenbond. U kunt de Consumentenbond op de volgende manieren bereiken:
Schriftelijk: Consumentenbond, Postbus 1000, 2500 BA Den Haag
Telefonisch: 070-445 45 45

Het oordeel van de Consumentenbond is bindend. Eventuele consequenties worden door LEEUW opleidingen snel afgehandeld.

Er zijn twee mogelijkheden in de klachtenprocedure.

  • U vindt dat de behandeling van uw klacht kan worden afgerond. In dat geval stopt de procedure. U ontvangt een brief waarin dit wordt bevestigd.

  • U wilt dat LEEUW opleidingen een beslissing neemt over uw klacht. In dat geval ontvangt u een brief waarin LEEUW opleidingen uitlegt hoe de beslissing is genomen. Deze beslissing kan zijn:
    Gegrond, uw klacht is terecht
    Ongegrond, uw klacht is niet terecht
    Geen oordeel, een beslissing is niet mogelijk
    Niet ontvankelijk, uw klacht voldoet niet aan de eisen die de wet hieraan stelt.

Heb je een vraag?

We helpen je graag. Vul je gegevens in en we reageren zo snel mogelijk!